روابط زنانشویی در دوران بارداری

 روابط زناشویی در دوران بارداری:

آیا اکنون که باردارم آمیزش جنسی احساس گذشته را خواهد داشت؟ احتمالا خیر.زیرا نسبت به دوران پیش از بارداری،حدود یک و نیم برابر خون بیشتر در بدن شما وجود دارد و این افزایش جریان خون می تواند شما را نسبت حساس تر کند و همچنین با سهولت بیشتری اوج لذت جنسی را تجربه کنید.ممکن است این اثرات طی سه ماهه دوم قوی تر باشد،اما در سه ماهه سوم شکم بزرگ تان از آمیزش جنسی مطلوب جلوگیری می کند.

آیا آمیزش جنسی می تواند به نوزاد آسیب برساند؟فرزندتان با مایع آمنیوتیک احاطه و بوسیله بالشتکی(دیواره رحم)محفوظ و توسط لایه های ماهیچه ای حمایت می شود.همچنین دریچه مخاطی داخل گردنه رحم تان نیز از ورود عفونتها جلوگیری می کند، پس جای نگرانی نیست.

چرا پستانهایم طی آمیزش جنسی ترشح(چکه)می کند؟در دوران بارداری پستانهای تان برای شیردهی به فرزندتان آماده می شوند،یعنی اینکه از حدود سه ماهگی بارداری،آنان شروع به تولید کلستروم می کنند.طی تحریک جنسی هورمون احساس خوب(اکسی توسین)رها می شود.این همان هورمونی است که وقتی شیردهی می کنید،نیز آزاد می گردد.این هورمون به شما کمک می کند تا از نظر جنسی با همسرتان مرتبط شوید،و به مادر و فرزند اجازه برقراری پیوند احساسی می دهد،همچنین به سرازیر شدن جریان شیر کمک می کند.بنابراین کاملا طبیعی است که هنگام آمیزش جنسی کمی شیر چکه کند،از پد پستانی یا پستان بند پد دار استفاده کنید یا از همسرتان بخواهید که باعث تحریک این ناحیه نشود.این ترشحات می تواند طی آمیزش جنسی تا انتهای شیردهی پستانی فرزندتان ادامه یابد.

آیا آمیزش جنسی باعث زایمان زودرس می شود؟ تماس منی با گردنه رحم می تواند به شروع زایمان کمک کند،اما فقط در شرایطی که جنین برای زایمان آماده باشد. این مایع سرشار از پروستاگلاندین است،پروستاگلاندین به عنوان یکی از محرک های انقباضات شناخته می شود.استفاده از این روش برای آغاز انقباضات زایمان معمولا به زوج هایی پیشنهاد می شود که بارداری شان از موعد زایمان گذشته است.

آیا پس از زایمان می توانیم آمیزش جنسی کنیم؟ اگر زایمانی سزارینی یا یک اپیزیوتومی داشته اید،احتمالا آمیزش جنسی برای اولین مرتبه با کمی ناراحتی همراه خواهد بود.

آیا جنین می تواند متوجه اوضاع بیرون از رحم شود؟ بلی.از هفته 24بارداری فرزندتان به صداهای بلند خارج از رحم واکنش نشان می دهد.علاوه براین،هورمون ایندورفین تولید شده از آمیزش جنسی وارد جریان خون تان و وارد فرزندتان می شود،بنابراین یک سرخوشی همگانی ایجاد می شود.

نکته: اگر دریچه مخاطی شما آسیب دیده یا کیسه آب تان پاره شده است،از آمیزش جنسی پرهیز کنید،چرا که ممکن است این عمل باعث سرایت عفونت به شما و فرزندتان شود.

اگر در طی یا پس از آمیزش جنسی متوجه نشانه های غیرمعمولی شدید،مثل درد یا ترشحی غیرمعمول،پزشک خود را با خبر سازید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 25 / 7 / 1394برچسب:, | 18:58 | نویسنده : nadya |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • مهر پزشک