لکه بینی سه ماهه اول

 لکه بینی سه ماهه اول:

لکه بینی یا خونریزی در دوران بارداری به خصوص در سه ماهه اول رایج است و معمولا دلیل نگران کننده ای ندارد.

اکثر لکه بینی ها صرفا لکه خونی است که طیفی از صورتی روشن تا قهوه ای تیره را شامل شده و برشما و بارداری تان تاثیری ندارد.اما خون سرخ روشن به معنای علتی برای حادثه ای ناگوار است.

علت لکه ها چیست؟

دلایل مختلقی برای این لکه ها وجود دارد.ویکی از معمول ترین آنها،خونریزی جایگزینی است.یعنی زمانی که تخمک بارور شده در آندومتر(لایه های رحمی)جایگزین می گردد،خونریزی بسیار کمی ایجاد می کند.این عمل عموما زمانی رخ می دهد که زمان عادت ماهیانه شماست. از آنجایی که در دوران بارداری جریان خون در ناحیه رحمی افزایش می یابد،گاهی خونریزی به علت آمیزش جنسی نمایان می شود،یعنی زمانی که خراش کوچکی در واژن یا حتی دهانه رحم ایجاد شود.احتمال دارد فیبروم تشخیص داده نشده ای در رحم شما وجود داشته باشد و به علت دگرگونی های بارداری خونریزیر کند.فیبروم توده غیر سرطانی کوچکی است که معمولا پیش از بارداری نشانه ای ندارد.ولی هنگامی که رحم کشیده شده و تغییر شکل می دهد،فیبروم خونریزی می کند.البته فیبروم بزرگتر می تواند طی سه ماهه دوم مشکلاتی را به همراه داشته باشد یا حتی طی سه ماهه سوم،باعث زایمان زودرس شود.خونریزی مداوم نشانه این مشکل است و باید مورد بررسی پزشک قرار گیرد.

خون قهوه ای،تیره رنگ یا همراه با مواد مخاطی نشانه خونریزی قدیمی است.این مسئله می تواند به علت یک عفونت یا صدمه در نواحی بالایی واژن باشد. تا زمانی که بوی بد وجود ندارد و تکرار نشود یا بدتر نشود،علتی برای نگرانی وجود ندارد.

خون سرخ روشن و تازه،به علت بواسیر، پولبپ مقعدی  یا آسیب مقعد در اثر یبوست باشد.

زمین خوردن نیز می تواند برای رحم شوک ناگواری باشد و دچار لکه بینی واژنی شوید. پاهایتان را بالا از سطح بدنتان قرار دهید و برای چند ساعتی استراحت کنید،اما اگر لکه بینی به خونریزی تبدیل شد،به پزشک مراجعه کنید.

اگر از پیش از بارداری اختلال خونریزی مداوم دارید،باید پیش از باردار شدن پزشکتان را از وجود چنین مشکلی مطلع سازید.

لکه بینی در میانه بارداری:

لکه بینی در اوسط بارداری نیز می تواند به همان دلایل سه ماهه اول بارداری باشد و به شکل پراکنده تا هنگام زایمان ادامه یابد.تا زمانی که پزشک از این مشکل آگاهی دارد و لکه بینی ملایم دارید،علتی برای نگرانی وجود ندارد.البته لکه بینی که به خونریزی مبدل گردد یا خونریزی که بدتر شود را نباید نادیده گرفت.زیرا این مشکل می تواند نشانه دهنده سقط جنین یا زایمان زودرس باشد که با تشخیص و درمان زودهنگام قابل پیشگیری است.البته لکه بینی پس از آمیزش جنسی نیز باید فورا گزارش شود،زیرا می تواند نشانه ای از عفونت مثانه باشد.

نگرانی:

وقتی لکه بینی به خونریزی تبدیل می گردد و دچار دردلگنی شدید،یت دچار تب یا احساس شدید ضعف و اضطراب هستید،این مسئله می تواند نشانه ای از بارداری خارج رحمی باشد و باید به عنوان مشکلی اورژانسی مداوا شوید.

خونریزی همراه با دردی مشابه عادت ماهیانه که پس از حمامی گرم شدت یابد،می تواند نشانه ای از سقط جنین زودهنگام باشد.

بانوانی که دچار ایدز هستند یا ناسازگاری گروه خونی دارند،باید خونریزی واژنی را جدی بگیرند.زیرا خونریزی به ویروس ها فرصت می دهد تا به جنین انتقال یابند و ناسازگاری گروه خونی بر سلامت فرزند درونتان تاثیر گذارد.

بانوانی که از طریق باروری داخل آزمایشگاهیIVF جنین خود را لقاح کرده اند،اگر دچار لکه بینی یا خونری شدند،باید با متخصص خود تماس بگیرند.هرچند احتمال دارد دلیل نگران کننده ای وجود نداشته باشد،ولی به هر ترتیب باید بارداری تحت نظارت قرار گیرد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 17 / 6 / 1394برچسب:, | 14:14 | نویسنده : nadya |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • مهر پزشک