جدیدترین کمک به باروری

 جدیدترین کمک به باروری:

تفاوت روند به بلوغ رساندن در آزمایشگاه یا IVM از بارورسازی در آزمایشگاه یا IVF چیست؟

در روندIVF،مادر برای مدتی بین 9تا15 روز،2تا3مرتبه در روز تزریقاتی را دریافت می کند که تخمک های بالغ و زیست پذیری را تولید کند.پزشکان تخمک ها را خارج و آنها را در آزمایشگاه بارور می سازند و دوباره آنها را در رحم جایگزین می کنند. آنگاه مادر تزریقات مضاعی دریافت می کند.در روشIVM،وقتی کیسه های تخمک و تخمک ها نابالغ است،آنان را بازیابی می کنیم.آنان بسیار کوچک هستند.آنها را در ظرف های شیشه ای مخصوص و در شرایط مخصوص کشت و بالغ می کنیم که این فرآیند حدود 48 ساعت طول می کشد و سپس آنان را بارور می سازیم.مادر دریک دوره کوتاه 3روزه تزریقات هورمونی می گیرد و متعاقب آن برای آماده سازی لایه های رحمی و جایگزینی از مکمل های هورمونی استفاده می کند.از این مقطع به بعد،مراحل روند مانند IVF است،اما بدون تزریقات مضاعف.احتمال هرگونه خطری در هر دو روند مشابه است:در اطراف جای تزریق خطر کمی برای عفونت وجود دارد.

بزرگترین برتری های IVM در مقایسه با IVFچیست؟ چشمگیرترین فایده،صرفه جویی در مخارج است. همچنین تاخیری در انتقال رویان از آزمایشگاه به بیمار وجود نخواهد داشت،یعنی به منجمد کردن تخمک ها نیازی نیست،اما در IVFگاهی ضروری است.IVM را می توان ماه به ماه امتحان کرد،زیرا بین چرخه ها استراحت(وقفه)الزامی نیست. در روند IVF،برای پاک شدن هر پسماند ی هورمونی از کیست های رحمی باید مدت زمانی را به عنوان وقفه در نظر بگیرید.

کدام بیماران برای این روند درمانی مناسبت ترند؟روند IVMاساسا برای بانوانی با شمارش زیاد تخمک طراحی شده است که تخمک گذاری نمی کنند،مثل آنانی که دچار سندرم پلی کیستیک رحمی هستند. تخمک های این بانوان به خودی خود رشد نمی کند.اگر دچار بیماری های حساسیت به استروژن هستید(یا برای این مشکل در خطرید)،این روند مطلوب است،مثل سرطان پستان یا اختلال لخته خونی،زیرا تزریقات هورمونی زیادی دریافت نخواهید کرد.

تصاویر زیر مربوط به روش IVF است:

.

 

 

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 12 / 6 / 1394برچسب:, | 23:51 | نویسنده : nadya |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • مهر پزشک